Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Promene su mnogo dublje nego što izgleda

Komentari (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 12 decembar 2015 17:25
Detalj
Gospođa Inge Raušer je u Austriji prikupila i kod notara overila 261.000 potpisa za izlazak Austrije iz EU obavezjući tako Parlament da ovu inicijativu za referendum stavi na dnevni red.
Preporuke:
99
3
2 subota, 12 decembar 2015 17:54
Dr
https://secure.berniesanders.com/
Preporuke:
15
3
3 subota, 12 decembar 2015 17:56
Dr
Deset razloga zašto glasati sa Bernija:
https://berniesanders.com/bernie-sanders-for-president-10-reasons/
Preporuke:
24
3
4 subota, 12 decembar 2015 18:15
Cviko
Promene su svakako nizbežne i u drugom pogledu, nezaustavljive. Ono čega danas ima a puca, sutra neće biti. Svako ko ovo ne vidi, završiće u "crnoj rupi", ali ne tamo negde u vaseljeni, već ovde u Evropi. Kad stigne u ovu rupu, misliće da je stigao u obilje a ustvari stigao je na kraj bede, prema kojoj je zakoračio i hoće da za sobom povuče ostale.Jok bato, tamo gde se ne vidi dno, tamo ne idem.
Preporuke:
51
6
5 subota, 12 decembar 2015 18:42
Reddy
Autor nam predočava promene ali one površnog karaktera. Šta je to što ih dubinski pokreće ili koja je to osa oko koje se sudbinski vrte sva tekuća zbivanja, o tome autor ostade nem. A u tome je stvar. Odgonetnuti šifru koja još uvek krije današnji rebus na svetskoj sceni političkih zbivanja. Zašto nema privrednog rasta u japanu, ili zašto je globalna trgovina u jednoj deceniji prikraćena za celu trećinu, otkuda negativne eskontne stope ili u najboljem slučaju na nultom nivou? Zašto nikada do sada jeftiniji novac nije u stanju pokrenuti zarđale mehanizme najjačih svetskih ekonomija? Otkuda potezanje za sve obimnijim monetarnim emisijama? Zašto tako naglo usporava kineski privredni rast? Otkuda cene industrijskih sirovina na istorijski nikada nižem nivou? Zašto je stepen iskorišćenosti industrijskih kapaciteta na rekordno niskom nivou? O tome Pavlović ni da zucne. Zar je tako teško napisati da je kapitalizam na umoru? I šta sledi potom? Diktature, revolucije, fašizam ili socijalizam?
Preporuke:
62
15
6 subota, 12 decembar 2015 18:48
UF
Branko, da li Vi to nama posetiocima NSPM, pokušavate da kažete , kako ono što mediji u SAD, V.Britaniji, tzv ZAPADU (uopšte) objave , da bi to trebalo da je tako? Branko, verovao sam u vaše percepcije, ali sada ... Zar je moguće da verujete u njihove #analize# medijsko pripremanje javnosti za nešto , što nikada neće biti ostvareno ili srpski rečeno u sistem kome je dovođenje u zabludu (zbunjivanje), najjače oružje? Promene uopšte nisu zako "duboke", nego je prerspodela kapitala u pitanju, ili "parcelisanje" planete po nekim novim uslovima. Dešava se to u istoriji, zar ne? Da neko , za određeni vremenski period ojača, neko oslabi, te se u takvim okolnostima i dešavaju promene . Prostije je nego što mnogi misle,a osim one "sile" medijske, još uvek je bitna( mislim i najbitnija) ona prava sila. Dakle, još uvek vlada zakon jačega i čemu filozofiranje?
Preporuke:
36
10
7 subota, 12 decembar 2015 19:17
Jasna Simonovic
Vrlo lepa analiza, hvala...
Preporuke:
26
8
8 subota, 12 decembar 2015 20:00
Zoran
"U ovom tekstu govorim o tome da su promene u svetu danas mnogu dublje i svobuhvatnije nego što je „samo“ uspostavljanje multipolarnog sveta."

Mislim da jeste, ali je nebitno, jer nece dugo da traje.

Venecuela, kriza u Brazilu, Kuba ode u kapitalizam, Kina vise ne skace sa ekonomijom kao ranije, i tek nece. Od Rusije sam se vise nadao u startu, ali ako posle 2 meseca bombardovanja, teroristi drze 70% teritorije, njih bez godinu dana ne moze teoretski da unisti. A to ce izaci na 2 godine. A 2 godine su tako daleko, sta sve tu moze da se desi... Plus i sada ima demonstranata u Rusiji protiv Putina, uhapsaio 10. Ako se uhapsi 10...znaci da demonstarana nije bas bilo malo.
Preporuke:
12
42
9 subota, 12 decembar 2015 20:12
da, ali
Odličan tekst gospodina Pavlovića. Mada se mora priznati da i malopređašnji komentator "Zoran" ima pravo kad upozorava na Imperija itekako uzvraća udarac, i u Južnoj Americi i širom sveta.
Preporuke:
37
3
10 subota, 12 decembar 2015 20:47
@Zoran
Što se Rusije tiče niste u pravu.To što Rusija tvrdi da DAEŠ drži 70% Sirije je namerno pušteno da zbuni protivnike. Stvarno stanje je da je će po svemu sudeći najkasnije u januaru DAEŠ da bude slomljen potpuno. Rekao bih da je DAEŠ trenutno sveden na 30% i manje od onoga što je bio pre samo dva meseca.
Zašto Rusija to ne govori je prilično jasno - da što više DAEŠovaca ostane i Siriji d abi bili potamanjeni.
Gubici DAEŠ-a u ljudstvu su ogromni. Iz stroja je izbačeno oko 30000 ljudi (mrtvi ranjeni) oko 20000 je dezertiralo ili su poslati van Sirije. U Siriji je od 10 do 20000 najtvrđih i najopasnijih DAEŠovaca kojima preti istrebljenje.
Sve u svemu negde posle nove godine verovatno će biti KZN Rusije i Sirije da se objavi da je 90% Sirije slobodno i da se čiste džepovi otpora po nekim sleima u pustinji i planinama Sirije.
Malo li je.
Preporuke:
49
6
11 subota, 12 decembar 2015 21:38
cmok Toronto
Svetski pljačkaši trče počasni krug a domaći tek počeli.
Ako je za utehu poslušajte emisiju Deca Komunizma..Milana Milenkovića sa radija Snaga naroda..https://www.youtube.com/watch?v=Kh5MTvbNB1g
Preporuke:
22
4
12 subota, 12 decembar 2015 23:07
Bojan, Priština
Pročitah tekst i sada se pitam , čo'eče de mi živimo.
Svet se ubrzano menja a mi toliko zaostali, nama se sa vrha serviraju odavno bajate i ubuđane priče kao bajke, o nekakvim protestanima, neoliberalizmima, evropskim porodicama naroda - o štednji otkazima.
Ejjjnama su jednu Udovički doveli da nas ponovo magarči, otpušta zafrkava penzionere da prodaju stanove ako nemaju za struju.
Neki apokaliptični likovi kojih smo mislili da smo se rešili.
Najgora noćna mora , sve najgore iz DS, Jula, Radikala, nevladinih organizacija, se udružilo pod jedan barjak i udarilo na narod. Jeza.
Preporuke:
41
1
13 nedelja, 13 decembar 2015 00:13
Kapitalizam, socijalizam, kapitalizam
Kapitalizam je očigledno na izdisaju a šta sledi potom? Verovatno socijalizam, tj. obnavljanje socijalizma po već poznatoj šemi: revolucija – diktatura – socijalizam.
Mnogi se sigurno sećaju kako su devedesetih godina radnici, proleteri, samoupravljči potrčali da postanu vlasnici/akcionari onoga što je pripadalo čitavom društvu. Kako su građani potrčali da postanu vlasnici stanova koji su pripadali čitavom društvu da bi ih oni rentirali a njihova deca nasleđivala. U toj trci ko će više da prigrabi od zajedničkog/društvenog, neki su bili uspešni, neki manje uspešni, a većina je bila neuspešna. Ali svi su učestvovali u toj trci i niko se nije setio da kaže – ali drugovi, pa gde nas ovo vodi? Ta većina koja je ostala kratkih rukava prilikom grabljenja onoga što je pripadalo čitavoj zajednici - sada je nezadovoljna. Ako smogne snage (i nađe finansijera) izvešće revoluciju, diktaturu..... i tako u krug.
Preporuke:
25
2
14 nedelja, 13 decembar 2015 00:21
Bojan, Priština
Zoran

Moguće čak i da drže 70% Sirije, ali začkuljica je u tome da su to dobrim delom pustinjski prazni delovi. Sirija je velika zemlja.
Preporuke:
26
1
15 nedelja, 13 decembar 2015 01:43
za ovdasnje komentatore
promene se dogadjaju i u srbiji; cak mogu ispasti i lepse i bolje nego one koje nam se serviraju....
Preporuke:
7
2
16 nedelja, 13 decembar 2015 02:21
Zoran
subota, 12 decembar 2015 23:21
Bojan, Priština
Zoran

Moguće čak i da drže 70% Sirije, ali začkuljica je u tome da su to dobrim delom pustinjski prazni delovi. Sirija je velika zemlja.

------------

Nije moguce, nego jeste. Slusam Glas Rusije svakog dana na Radio Krusevcu. Oni to sami pricaju. Imas glas Rusije ili vesti na srpskom, u pola 7 uvece i u 10 uvece, bar na Radio Krusevcu.

Da je to pustinja nema budale koja bi ginula za pustinju tek onako. Ni Rusi, ni teroristi. Ali, posto ginu, ocigledano da tamo nesto ima i da je stalo i jednima i drugima.

Plasim se da je pocela Rusija da se ukopava(ipak slabo im ide u Siriji kako bi trebalo), a Zapad otkopava(ipak pukla Venecuela, Kuba se otvara, Brazil u krizi).
Preporuke:
7
17
17 nedelja, 13 decembar 2015 04:15
DrazaLegenda
... i Branko je delimicno upao u zamku "Sto je babi milo -to joj se i snilo" !! -preuvelicava neke pozitivne nagovestaje na Zapadu ...koliko ce to vremena zahtevati -"lipsi magare do zelene trave" !?Sto se tice ovdasnjih komentatora o situaciji u Siriji -situacija je mnogo komplikovanija -jer su Rusi na jednoj strani-odbrane Asada i legitimne vlasti - A NATO sa svojim satelitima -pre svega Turskom i Islamistima u dogovoru -na SUPROTNOJ STRANI !!! I posto ih LAKO naoruzavaju i trguju naftom -USA zlocincima ovakva situacija VEOMA ODGOVARA i nastojace da je produze koliko god mogu !!! Tako da se kraj NE NAZIRE !??Jedino ako uspeju da se svi dovedu za pregovaracki stol !!!
Preporuke:
10
1
18 nedelja, 13 decembar 2015 09:03
布尔什维克
Socijalizam je pred vratima
Preporuke:
12
20
19 nedelja, 13 decembar 2015 09:43
Paradigme
Pitanje svih pitanja je da li prisustvujemo kraju zapadne paradigme kao takve, ili ta ista paradigma sada postaje istočna paradigma. Zvanično,ne.Ali svi ti ruski oligarsi i kraljevi cinka,aluminijuma... i ti kineski milijarderi, članovi KP Kine - govore suprotno.Govore o ljudskoj pohlepi, egoizmu,želji da se bude iznad, kao pokretaču prosečnog čoveka bilo da je sa Zapada ili sa Istoka. A ako je to tako - onda čovečanstvu nema spasa.
Preporuke:
19
2
20 nedelja, 13 decembar 2015 11:21
@ 布尔什维克
Izbačen iz Istočne Evrope i SSSR-a od onih koji su bili na vlasti (socijalisti?, komunisti?, foliranti?...)nesrećnik čeka pred vratima. Šta čeka? Pa čeka sledeću turu socijalista?, komunista?, foliranata? da ga uvedu tamo odakle ga je prethodna tura izbacila.
Preporuke:
24
9
21 nedelja, 13 decembar 2015 13:48
布尔什维克
@@布尔什维克

Nesrećnik si ti jer ne razumeš šta je na dnevnom redu. Nije pitanje volje, pitanje je istorijske nužnosti. Tu ne pomažu nikakve garniture ni kad se kome ćefne. Vi ste osoba sa staklenim okom.
Preporuke:
12
21
22 nedelja, 13 decembar 2015 19:21
@布尔什维克
A istorijska nužnost je ono što piše u marksističkom katehzisu da je nužnost. To je dakle nužnost za marksističke vernike.
Preporuke:
22
9
23 nedelja, 13 decembar 2015 19:43
Reddy
@@布尔什维克

Jadna glavo, katehizis si sam umislio pa ga projektuješ gde te je volja. Tu baš ništa nije moguće uraditi. Nikada nećeš shvatiti da su te kao malo dete odveli u zabavište za odrasle gde si omatoreo a još nisi sazreo. Tvojom glavicom misli neko drugi. Blago tebi, vremena na pretek.....
Preporuke:
13
25
24 nedelja, 13 decembar 2015 23:47
Ahil
Dok se i zapadni svet polako trezni ova naša vlast pokušava svom silom da uništi Srbiju neoliberalnom politikom. Od GMO, VMF kredita do Telekoma; privatizacija, tranzicija lepe reči za pljačku državne imovine. Kako su komunisti otimali od naroda tako ovi od države. Ne valja ni jedan ekstrem, ni narodu nedati privatnu svojinu
niti da pojedinci monopolisti/tajkuni/industrijalci vladaju državom preko političara.
Preporuke:
8
1
25 ponedeljak, 14 decembar 2015 06:32
Srbin
" Reddy
Autor nam predočava promene ali one površnog karaktera. Šta je to što ih dubinski pokreće ili koja je to osa oko koje se sudbinski vrte sva tekuća zbivanja, o tome autor ostade nem... Zar je tako teško napisati da je kapitalizam na umoru? I šta sledi potom? Diktature, revolucije, fašizam ili socijalizam?"

Ovde je "Reddi" u pravu! (Ne slažem se uvek sa njim, naročito kada se sa predrasudama okomi na "Srbijance", ali to je druga tema).

Od zlog sistema, antiljudskog, koga postaviše američki kapitalisti, u kome su ljudi robovi, sistema u kome je sintagma ("zakonitost") da se "ČOVEK RAĐA DA BUDE SLOBODAN" pretvorena u sintagmu da se "ČOVEK RAĐA DA BUDE ROB" (I SLUGA KAPITALISTIMA), može spasiti samo pokret (snaga) iznikao na sili poput Marksovih parola iz Manifesta:
"Proleteri svih zemalja, ujedinite se!",
"Proleteri nemaju šta da izgube a dobiće čitav svet"!
Socijalizam nije trebalo rušiti, trebalo ga je samo izmenom do 30% dograditi,dopuniti...
Preporuke:
13
3
26 ponedeljak, 14 decembar 2015 10:11
@Srbin
Nema ničeg humanijeg od ideje komunizma i nema ničeg nakaznijeg od ideja na kojima počiva kapitalizam. I to nije sporno, bar ne za mene. Ali ono što je sporno – a niko se ne dotiče tog nivoa problema koji je SUŠTINSKI - zašto su građani ćutali kada se taj sistem rušio u SSSR-u, Istočnoj Evropi, Srbiji? Zašto nije bilo protesta, štrajkova, peticija? Zašto?
Preporuke:
6
9
27 ponedeljak, 14 decembar 2015 10:19
Reddy
@@Srbin

Građani Rusije su, na primer, progovorili na izborima u Rusiji 1996. godine kada je komunistima, po naknadnom priznanju suprotnog tabora, pokradena čista izborna pobeda. Nije li to dovoljno da zadovoljite sopstveni cinizam. Poredili ste žabe i babe. Ideje žive u carstvu pojmova, politika je sfera praktičnog delovanja.
Preporuke:
14
4
28 ponedeljak, 14 decembar 2015 10:41
@Reddy
Cenim vašu iskrenost. Članovi Socijalističke(ih) partija su ostavili socijalizam u carstvu ideja a u realan život su uveli kapitalizam.
Preporuke:
6
7
29 ponedeljak, 14 decembar 2015 11:51
@Reddy@@Srbin
Izbori 1996. se održavaju u Rusiji kada je VEĆ SRUŠEN prethodni sistem. Pitanje je, međutim, bilo - zašto građani nisu reagovali nekoliko godina ranije KADA JE SISTEM RUŠEN. Razum se, vi na to pitanje nećete odgovoriti. Svejedno, ja volim da čitam vaše replike. To me vraća u detinjstvo. Kad u nekoj prepirci dete ne zna kako da odgovori drugaru onda
obično kaže - "cvikerašu jedan", ili "klempavi" ili "nosonjo" što, razume se, nema nikakve veze sa njihovom raspravom. Vi, pak, kad ne znate šta da odgovorite a to je manje više uvek slučaj - onda pribegavate isto tako bezveznim primedbama - "jadna glavo", "ciniče jedan"...
Sve u svemu, Redi, vi ste zabavni.
Preporuke:
6
8
30 ponedeljak, 14 decembar 2015 19:01
Reddy
@@Reddy@@Srbin

Znate kako, prema svecu i tropar. Elem, ko traži zabavu odmah je i dobije. To obično čine deca, naivni i budale. Izaberite razred i srećno. I još nešto. Ako građani ne reaguju to ne znači da im je lepo pod dotadašnjim okolnostima. Primer. građani uopšte nisu reagovali kada je Hitler došao na vlast kao i kada je ovaj propadao na njihovu štetu. Nije , valjda, da im je sve prijalo!?!?!? Zašto Srbi danas ne reaguju? Budite cinik pa napišite! Verovatno je tu genski mischung nešto pokvario.
p.s. Otpišite mi zašto građani ne reaguju, na primer, kada im se država nalazi u neobjavljenom ratu ili kada ih sopstvene banke primoravaju da plaćaju kamate na deponovana sredstva. Izvinite za pitanje koje vas je deranžiralo pa vam je cinizam ostao deplasiran.
Preporuke:
9
3
31 utorak, 15 decembar 2015 21:05
Reddy
@@Reddy@@SrbinNadam se da vam nisam pokvario dobro raspoloženje. Uostalom, vi volite da čitate moje priloge pa i kada vam neprijaju. Bar se zabavljate, zar ne. Samo se pitam s kim? Nadam se, ne sami sobom. Prosto imam želju da se javljam samo zbog vas. Ne zamerite mi, ima i gorčih stvari.
Preporuke:
7
2
32 sreda, 16 decembar 2015 05:15
@Reddy
Razume se, Redi, da mi niste pokvarili raspoloženje. Takvo je, kakvo je.Mislio sam da vam odgovorim pa sam odustao. Tema Pavlovićevog teksta je suviše važna, suviše složena da bi se o tome moglo ozbiljno raspravljati u komentarima od 1000 znakova. Odnosno, ako komentatori imaju dijametralno suprotne stavove onda je i tih 1000 znakova dovoljno. Ali ako to nije slučaj onda to zahteva brojna razjašnjenja tačaka slaganja, tačaka neslaganja, šta ko podrazumeva pod ovim ili onim... tako da sam na kraju odustao od odgovora. Ostaje mi da vam poželim svako dobro u godini koja je pred nama.
Preporuke:
5
6
33 sreda, 16 decembar 2015 17:57
Reddy
@@Reddy@@Srbin

Dobro, de, vaše kakvo-takvo raspoloženje je teško pokvariti jer je komponovano i elementom cinizma i to mu daje statiku. To je, svakako, daleko od onoga što ja podrazumevam pod raspoloženjem kojim bi trebalo da dominira optimistička emocija koja malo toga zajedničkog ima sa cinizmom.
Preporuke:
6
2
34 utorak, 22 decembar 2015 13:05
@Reddy
Zar vas ne mrzi da lupate sebi te pluseve?
Preporuke:
0
2

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner